Inspirerende klantbeloften: 9. NS


NS3

Oké, het heeft een tijd geduurd, en als je erg mazzel had dan trof je een medewerker die het al voor je regelde, maar het is vanaf 2015 een feit: NS biedt een ‘thuiskom garantie’. Het spoorbedrijf brengt je thuis als je door vertraging je laatste trein mist of als die uitvalt. Wel jammer dat het vooral lijkt te zijn omdat de staatssecretaris het wil. …Lees verder

Inspirerende klantbeloften nr. 8


Shouldice3

Het Canadese Shouldice Hospital is gespecialiseerd in één bepaald type operatie. Met een succesratio van 99,5% levenslange oplossing van de problemen, zet het bedrijf de gouden standaard. In het zeldzame geval dat de kwaal terugkeert, wordt het probleem alsnog opgelost zonder meerkosten. Nog niet gezien in Nederland! …Lees verder

Inspirerende klantbeloften nr. 7


Pepper3

Datingsite Pepper belooft een serieuze date binnen 100 dagen. Lukt het niet, dan mag je een maand lang los in de database van een andere koppelsite. Een klantbelofte die in het oog springt, maar de executie is minder sterk. Vooral de voorwaarde dat de klant gedurende 100 dagen ‘actief likes heeft gestuurd naar ten minste 20% van de getoonde matches’ is een beetje triest. …Lees verder

Inspirerende klantbeloften: 4. Bugs Burger Bug Killer (BBBK)


Burgerbugkillers3

BBBK is een Amerikaanse ongedierte bestrijder met een legendarische status. ‘We promise you nothing’  is hun devies. Mocht er toch een kakkerlak of rat worden gevonden, dan betaalt het bedrijf de gemaakte kosten terug. En als de klant ooit ontevreden is, dan krijgt hij zijn geld terug én betaalt BBBK het komende jaar de rekening van de concurrent die aan de slag mag (!) Het in 1986 door S.C. Johnson & Sons overgenomen bedrijf wordt nog steeds op diverse business schools gebruikt als voorbeeld van de kracht van servicebeloften. …Lees verder

Inspirerende klantbeloften: 3. Domino’s Pizza


Dominos3

Domino’s Pizza profileert zich de belofte van levering binnen 30 minuten na bestelling. Deze servicebelofte hoort alleen al in de top 10 vanwege het interessant verhaal dat er aan vast zit. Domino’s startte in 1973 met de belofte: levering binnen 30 minuten, of anders gratis. Het werd een hit, met legendarische verhalen over klanten die van alles uithaalden om maar een gratis pizza te bemachtigen (bijvoorbeeld hun huisnummer van de deur afhalen). …Lees verder

Inspirerende klantbeloften: 1. First direct


Pound200say3

Een bank die een tevredenheidsgarantie geeft, dat zie je niet vaak. First Direct doet het wel. Het is de meest aanbevolen bank van Engeland (53% promotors, juli-dec 2013) en ze zijn daar zeker van hun zaak. Daarom ontvang je er als nieuwe klant een welkomstbonus van 100 pond, en een uitzwaai premie van nog eens 100 pond als je na 6 maanden zou besluiten weg te gaan. …Lees verder